Oppimisilta Asiakaskokemus keskiöön – myös hallitustyössä


”Viisaus ei asu teissä. Asiakas tietää. KYSY.”

KAIKKI mitä organisaatio tekee = ASIAKASKOKEMUS

… kun asioita tarkastellaan asiakkaan silmin. Hallituspartnerit Tampereen oppimisillassa muutosjohtamisen ja asiakaskokemusten parantamisen moderniksi Maija Poppaseksikin tituleerattu Susanna Paloheimo Muutostoimisto Flow Oy:stä kertoi mitä asiakaskokemus oikeasti on ja miten sen tulisi vaikuttaa yritysten kehittämiseen.

Asiakaskokemuksesta on tulossa merkittävä kilpailukeino, jota on tutkittu myös hallitustyön näkökulmasta. Asiakkuuksien kehittämiseen liittyviä asioita käsitellään yritysten hallituksissa vielä melko vähän ja valitettavan monet hallitukset eivät seuraa asiakkuuteen liittyviä mittareita lainkaan. Susanna Paloheimo haastoi yritysten hallituksia vierailemaan asiakkaiden luona ja havainnoimaan asioita itse.

Lopuksi vielä luennoitsijan hyvä vinkki: ”Viisaus ei asu teissä. Asiakas tietää. KYSY.”