Etsimme ehdokkaita vuoden 2024 Kultainen Nuija -palkinnon saajaksi. Palkitsemme yrityksen, joka on menestynyt ammattitaitoisen hallitustyön avulla. Haku on avoinna 30.5.–20.8.2024. Osallistuminen tuo uskottavuutta, motivaatiota, verkostoitumismahdollisuuksia sekä positiivista julkisuutta.
Kultainen Nuija 2023 TOP3-finalistit Hallituspaikka-stagella.
Kuva: Tampereen Messut Oy
Hallituspartnerit -verkosto etsii vuoden 2024 Kultainen Nuija -voittajaehdokkaita – yrityksiä, jotka ovat onnistuneet liiketoiminnassaan ammattitaitoisen hallitustyön avulla. Haku on avoinna 30.5. – 20.8.2024.
Onko tiedossasi kuvausta vastaava yritys? Nyt kannattaa osallistua tai ilmiantaa tuntemasi yritys!
– Yrityksellä on aktiivinen hallitus, jolla on aitoa vaikutusta yrityksen menestymiseen
– Hallituksessa on mukana riippumattomia hallituksen jäseniä ja hallitustyöllä on historiaa
– Yrityksellä on selkeä tulevaisuuden suunta ja strategia
– Liikevaihto on 5-80 m€
Kannustamme suomalaisia pk-yrityksiä menestymään. Palkitsemme joka vuosi Kultainen Nuija -palkinnolla yhden suomalaisen pk-yrityksen, jonka liiketoiminnan onnistumisissa ammattimaisella hallitustyöllä on merkittävä rooli. Voittajayritysten menestystarinat ovat erilaisia, mutta niitä yhdistää onnistuneen hallitustyön merkitys saavutuksissa.
Tutustu Kultaisen Nuijan tarinaan ja Ilmoita yritys.
Yritys kannattaa ilmoittaa/ilmiantaa mm. näistä syistä:
Ulkopuolinen tunnustus ja uskottavuus
– Menestyminen kampanjassa tuo yritykselle ulkopuolista tunnustusta, mikä lisää yrityksen uskottavuutta sijoittajien, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden piirissä.
Motivaatio ja sitoutuminen
– Kampanjaan osallistuminen voi toimia motivaattorina niin hallitukselle kuin koko yritykselle. Se voi myös vahvistaa hallituksen ja johdon sitoutumista jatkuvaan kehitykseen ja ammattimaisen hallitustyöskentelyn edelleen kehittämiseen.
Parhaiden käytäntöjen jakaminen ja oppiminen
– Kampanjassa menestyvät yritykset jakavat tyypillisesti omia parhaita käytäntöjään ja oppivat muiden menestyvien yritysten kokemuksista. Uusien innovatiivisten käytäntöjen ja strategioiden omaksuminen edistää yrityksen menestystä tulevaisuudessa.
Näkyvyyden parantaminen ja brändin vahvistaminen
– Osallistuminen ja mahdollinen voitto tarjoavat yrityksille runsaasti positiivista julkisuutta. Tämä vahvistaa yrityksen brändiä ja tuo lisää näkyvyyttä niin asiakkaiden, sijoittajien kuin potentiaalisten työntekijöiden suuntaan.
Verkostoitumismahdollisuudet
– Kampanja tarjoaa erinomaisen alustan verkostoitumiselle muiden menestyvien yritysten, asiantuntijoiden ja mahdollisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Tämä voi avata ovia uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin ja yhteistyökuvioihin.
Voittajakolmikko julkistetaan Tampereella järjestettävässä Hallituspaikka-tapahtumassa 7.11.2024.
Voittajan valitsee palkintolautakunta, johon kuuluu Suomen elinkeinoelämän vaikuttajia:
– Timo Ritakallio – Toimitusjohtaja, OP (palkintolautakunnan puheenjohtaja)
– Piia-Noora Kauppi – Partneri, Odgers Berndtson Helsinki
– Miika Mäkitalo – Toimitusjohtaja, HappyOrNot Oy
– Riina Nevalainen – Vastaava päätoimittaja, Kauppalehti